2013. június 6., csütörtök

Betonozzunk: Moodle 2.5 alapok kezdőknek I.

http://www.bobthebuilder.com/uk/index.html

Közel egy évtizede foglalkozom digitális pedagógiával, elsősorban gyakorlati alapokon, a pragmatikus módszertant részesítve előnyben.

Időnként úgy tűnik, az eddig elvégzett munka sikeres volt, lezárult egy szakasz, amely eredményeként az információs kor és azon belül a digitális pedagógia módszertana eljutott mindenkihez és mára "közértelmű" a diáktól a szülőig, a szakmabeliektől a műkedvelőkig. Mindenkinek, hiszen oly sokan és oly sokféle digitális eszközt használunk ma már.

De nem! Ha közelebbről megnézzük, jól látható, hogy az „okos eszközök” elterjedése nem oldott meg mindent. Tanulni kell, ez bizony nem változott, tartozzon valaki bármely generációhoz. Amiről pedig nem szabad elfeledkezni, hogy mindig vannak kezdők, akik a „betonozásnál” tartanak és örökké lesznek újrakezdők is, akik elakadtak a „szerkezeti munkákban” és egy kis ösztönzésre szorulnak. Az alapozó tutoriálokkal nekik szeretnénk segíteni.

Az első alapozó tényleg alapoz, és alapvetően a keretrendszer áttekintését és megismerését szolgálja. A hangsúly az oktatói munka szervezésén, a virtuális tanulási környezet felépítésének módszerein van, természetesen mindez az aktuális Moodle verzió nyelvére lefordítva.

A képzés keretében megbeszéljük az alapvető fogalmakat. Mitől e-learning az e-learning? Megnézzük, milyen válaszokat ad a keretrendszerünk erre a kérdésre. Hogyan juttassuk be a tanulókat és a tananyagokat? Hogyan vegyük rá őket, hogy dolgozzanak a keretrendszerben? ... és ... Hogyan tegyük a Moodle-t egy hasznos eszközzé, mielőtt adminisztrációs nyűggé válna?

Igyekszünk olyan oktatási szituációkat szimulálni, amely megmutatja: tanárnak lenni jó! A Moodle segítségével pedig még jobb is...

Az alapozóban a oktatói munka támogatásával kiemelten foglalkozunk. Megtervezzük, miként osztjuk meg a tananyagokat, ütemezett feladatokat készítünk, kipróbáljuk az alapvető tevékenység típusokat, bekukkantunk a haladási naplók és a bejárási útvonalak rejtelmeibe, felkutatjuk a belső és külső kommunikáció lehetőségeit és az eszközrendszerét. Már az első perctől kurzust építünk és elsajátítjuk az a digitális pedagógia folyamatmenedzsmentjének alapjait.

Bár valamennyi tevékenységet nem érinthetjük, igyekszünk a résztvevők kérdéseire válaszolni, konkrét pedagógiai szituációkra megoldást javasolni. Itt az ember lesz a gép előtt, és nem fordítva.

Kinek ajánlható egy ilyen alapozó kurzus? A tutoriál elsősorban a keretrendszer legújabb verziójával most ismerkedő oktatók számára nyújt betekintést a rendelkezésre álló eszközrendszerbe, de az újrakezdők is találhatnak számos érdekességet a legújabb verzió használatában.

Előismeretek nem szükségesek. Nem több, mint amennyi egy okos telefon bekapcsolásához kell. Amit viszont érdemes a résztvevőnek magával hoznia: a jókedvét és a mosolyát! Minden mást mi biztosítunk: módszertan, tananyag és a legújabb 2.5+ verziószámú keretrendszert.

Sinka Róbert, PhD
e-learning szakértő, Monguz Kft.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése