Ha már kész az alapozás, jöhet a szerkezeti munka. Ha már tisztában vagyunk az alapvető fogalmakkal, mind az e-learning, mind a Moodle és nem utolsó sorban önmagunkban, akkor elkezdhetjük felépíteni a kurzusainkat, megszervezni a tanári munkát.
A kurzusmenedzsment eszköztárát ismerhetik meg a résztvevők ebben a szakaszban. A hangsúly a menedzsmenten, a kurzus adminisztratív lehetőségeinek kiaknázásán van, természetesen az aktuális Moodle verzió lehetőségei szerint.
Adminisztráció és beállítások - a kurzus finomhangolása lesz az elsődleges téma. Áttekintjük a menürendszert és mintákat készítünk az egyes beállításokra, majd ellenőrizzük azokat.
Igen izgalmas területet is érintünk azzal, hogy az értékelést a rendszerre bízzuk, értékelési és pontozási stratégiát alkotunk, feltárjuk mindazt, ami az érdemjegy mögött van, vagy lehet.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjD82GWV7wgqjFsYAhkoQKp3imSKPnjF_pdlHx_G9Zv8oxCOcmX5nun8atFm1YEARI7N9u3o9XLQYCl8JUpyfmDNTe_Ijna50uKaG4iTUwt6ziCo8HGCipgymdi_RZmvHodXj94bGXqOB6u/s320/adminisztracio.png)
Kipróbáljuk a riportokat, statisztikákat, és elemezzük mit is olvashatunk ki mindezekből.
Ugye milyen jó lenne, ha a félévi jelentést grafikonokkal, statisztikákkal tudnánk alátámasztani? Ha a tanulók és a tanár munkája nem csak egy fárasztó félévről, hanem a sikerekről és a nehézségekről egyaránt beszámolna? Ha abban látható lenne, hol és mit lehetne jobban, másként csinálni?
Sokan használják a virtuális tanulási környezet, a digitális kollaboráció kifejezését. Alkossunk együtt ilyen aktivitási tereket! Helyezzünk el benne tananyag-objektumokat, anélkül, hogy bonyolult programozási feladatot végeznénk. Egyszerűen használjunk: Moodle-t!
Szeretne jobb lenni? Ebben segít a Moodle. Ha a kurzusunkat jól akarjuk szervezni, ahhoz a tevékenységeinket is jól kell szervezni. Az egyes aktivitási modulokhoz átgondolt értékelési metódust kell illesztenünk. Ezt fogjuk gyakorolni.
Sokan használják a virtuális tanulási környezet, a digitális kollaboráció kifejezését. Alkossunk együtt ilyen aktivitási tereket! Helyezzünk el benne tananyag-objektumokat, anélkül, hogy bonyolult programozási feladatot végeznénk. Egyszerűen használjunk: Moodle-t!
Szeretne jobb lenni? Ebben segít a Moodle. Ha a kurzusunkat jól akarjuk szervezni, ahhoz a tevékenységeinket is jól kell szervezni. Az egyes aktivitási modulokhoz átgondolt értékelési metódust kell illesztenünk. Ezt fogjuk gyakorolni.
A célcsoport elsősorban a keretrendszer legújabb verziójával most ismerkedő oktatók, akik betekintést szeretnének nyerni az adminisztratív eszközrendszerbe. A kurzus elvégzésével önállóan adminisztrálhatja Moodle kurzusát, kiaknázhatja a felhasználók kezelésében, a kurzus beállításaiban, valamint a virtuális oktatási terek kialakításában rejlő lehetőségeket.
A tutoriál nem igényel előzetes ismereteket, de feltételezi az A2 modul ismeretét.
Sinka Róbert, PhD
e-learning szakértő, Monguz Kft.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése